Translate

недеља, 23. септембар 2018.

OMILJENE KNJIGE!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃


Dok sam danas raspremala police palo mi je na pamet da napisem post na temu omiljenih knjiga. Ja sam neko ko obozava knjizevnost i knjige. Uglavnom citam klasike,ne volim toliko ovu novije,popularne knjige. Mahom citam knjige is biblioteke,ali sam za ovaj post izabrala neke koje imam kod sebe.


Prva i moja omiljena jeste upravo "Lovac u zitu" - Selindzer. Ja ni sama ne znam koliko sam puta ovu knjigu procitala,prosto je ooobboozavam. Meni je jako interesantna i ima mnogo dublju poruku i pricu nego sto se cini. Tokom citanja se zaista
morate unijeti da bi razumjeli. Moje drustvo je i i  voli toliko.

Knjiga govori o djecaku Holdenu i nekim njegovim pogledima na svijet,problemima,ljubavi... Nikako se ne moze uklopiti u drustvo oko sebe,a sve je pocelo sa smrcu njegovog mladjeg brata.



Sledeca je " Mati pirinca"- Rani Manika. Ovu knjigu sam procitala jako davno,ali idalje je jako volim i sjecam se utisaka i osjecaja dok sam je citala.

Knjiga govori o Laksmi,koju su udali prerano,kao i sve djevojcice u Indiji za dosta starijeg covjeka. Laksmi ima 6 djece i pokusava da ih sve odrzi na okupu. Ona je snazna zena koju su zadesile mnoge nevolje tokom japanske okupacije,ali nikada nije pokleknula. Ovo je zapravo saga jedne porodice gdje ce svaki clan ispricati svoju pricu,pocev od Laksmi pa sve do njene praunuke Nise.



Nisam bila sigurna da li ce mi se ova knjiga dopasti,tako da sam bila dosta skepticna u vezi nje. Medjutim,knjiga je zaista fenomenalna,iako je prica dosta teska.

Rjec je o mladicu Pasi koji na krovu provodi ljeto sa najboljim drugom,to je njihovo mjesto sastanaka. Knjiga se takodje osvrce i na sirenje revolucije u Iranu i na sudbinu ljudskih zivota i na njihove unistene snove tokom borbe za istu. Iako teska,ima mjesta na koja su me iskreno nasmijala,a i dovela do suza. 


"Braca Karamazovi"-Dostojevski- ako ih niste citali,sigurno ste culi za njih. Meni je ovaj roman jaako interesantan,nisam ispustala knjige iz ruku. Prica je o porodici Karamazov,njihovim dozivljajima i zivotima sa dosta neobicnih obrta.


Svi se cude sto je meni jedna od omiljenih knjiga "Seobe". Istina,tu nema mnogo radnje,ali je knjiga dosta dinamicna zbog misli glavnih likova. Procitala sam je vise puta,ne znam sta je to konkretan sto mi se dopada,ali ja kad krenem nju da citam ne umijem da stanem. Imam i drugi dio,tako da cu i njega procitati. I da,izvinjavam se sto nisam makla te listice,ali tako mi je lakse,obiljezila sam neke meni interesantne i vazne djelove knjige.  Radnja prati porodicu Isakovic,njihove zivote i prije svega misli.

"Eto,pomisli,dovoljno je odseliti se iz jednog mesta,pa da sve sto ostavljas bude kao i da nije bilo."

"Proslost je grozan,mutan bezdan,sto u taj sumrak ode,ne postoji vise i nije nikad ni postojalo."


Svi mi se smiju sto volim ovu knjigu,ali zaista je tako. Medjutim,volim je samo zbog toga sto te uci kako da ne budes roditelj koga ce djeca samo iskoristavati i voljeti kad im trebas,a posle posle ih bas briga za tebe. Ja bi ovu knjigu kupila svim buducim roditeljima.

Cica Gorio je covjek koji je sav svoj zivot posvetio svojim cerkama,gladovao i oskudjevao u svemu,samo da bi one bile srecne i mnogi njihovi hirovi zadovoljeni. Kada su se udale za imucne ljude mastao je kako ce sad biti srecan i da ce biti drag gost svojim cerkama. Medjutim uopste nije tako bilo. Osim Cica Goria,ima i drugih likova i itekako zanimljivih zivotnih tema.

"Mozda je u ljudskoj prirodi da se sve svaljuje na onoga koji sve podnosi iz istinske poniznosti,slabosti ili ravnodusnosti. Zar svi mi ne volimo da pokazemo svoju snagu na racun nekog ili neceg?"

"... ko hoce dobro da jede i pije,mora da uprlja ruke,naucite samo da ih posle dobro operate:u tome je sav moral naseg doba."


Vjerovatno ste culi za tragediju "Antigona"- Sofokle- govori o postovanju pisanih i nepisanih,ali moralnih i bozijih zakona. Sve pocinje kada Antigoni biva zabranjeno da kako bogovi nalazu sahrani brata.
Jako  volim ovu tragediju,jer zapravo predstavlja novinu u tom svijetu uvodjenjem prvi put u takvu vrstu djela zenu kao glavni lik i odsustvo 3 dramska pravila.

"Da muz mi umre,dobila bih drugoga,
da djete izgubim i djete od drugoga.
Al kad mi majku i jos oca krije Had,
brat nikakav se meni nece roditi.
Po takvu ja te vise cjenih zakonu no ikog drugoga,
to Kreontu je grijeh
i strasna drskost,mila glavo bratova."



Procitala sam puno knjiga od Selimovica,i ova mi je najdraza,iako volim i "Dervis i smrt". Mnogo mi se svidja ova knjiga,ali ne umijem da je opisem. U postu o omiljenim citatima,napisala Sam neke iz ove knjige.



Sigurno ste culi za ovu knjigu,ili gledali film. Ja ovu knjigu citam svakog ljeta,prava mi je onako tracarska. 😜 Tako je opisano drustvo,njihovi odnosi,intrige... Uvjek me nasmije,lagana je za citanje,ne zahtjeva neku preveliku koncentraciju. Bas volim Jane Ostin i dosta sam knjiga od nje procitala,ali ova mi je broj jedan. Inace,Darsi,lik iz ove knjige je moj omiljeni lik uopste.


Ne voli svako Ilijadu,dosta je onako teska za citanje,ali ja je obozavam. Ima djelova kojima se ja kkonstantno vracam,zaista je obozavam. Procitala sam je ni sama ne znam koliko puta i nikad mi nije dosadna. Ahil i Hektor su mi omijeni likovi.



Radnja je komplikovana da bih je sad ja ovdje pisala,mislim da bih vas samo zbunila. Najbolje je da procitate ovo sa poledjine knjige. Ja vam mogu reci da je odlicnaa,i puna neocekivanih obrta,zaista drzi paznju,i opisuje tadsnje rusko drustvo u tom vremenu.



Dorijan Grej je prelijep mladic,savrsenih crta lica,predmet obozavanja kako djevojaka tako i momaka. Cinjenica da ce jednoga dana ostariti,i da ce trenutna ljepota proci,a njegov porttret nece pretrpjeti nikakvu fizicku promjenu i zauvjek ce ostati mlad natjera ga da pozeli obratno. Zeli da zapravo svi tragovi i postupci koje na njega ostavi vrijeme budu odrazeni na portretu,a ne na njemu.


Ovu knjigu,kao i par sledecih sam uzela iz biblioteke,tako da nisam imala da ih slikam. Pored "Lovca u zitu" ovo je jos jedna moja omiljena knjiga koju mogu da citam bezbroj puta i nikada ne dosadi. Uvjek me iznova rasplace i nasmije.
Knjiga govori o prijateljstvu i zivotu Amira i Hasana,drustvene razlikama u Avganistanu.
Imate moju iskrenu preporuku za ovu knigu.


Ovu sam knjigu procitala na nagovor druga i drago mi je zbog toga.
Knjiga je odlicna.

Vlada pokusava da na sve nacine kontrolise ljude i da ukine slobodu misljenja,govora... Stalno prave nove rjecnike sa sto manje rjeci da bi tako suzili mogucnosti izrazavanja svom stanovnistvu. Tu niko nije siguran,i stalno te neko posmatra,pa cak i rodjena djeca mogu biti prijetnja roditeljima. Ljudi se cak boje i misliti,svi su kao masine. Dvoje ljudi ce se pokusati oduprjeti sistemu,ali koliko ce im to uspjeti....

To bi bilo to,nadam se da vam se dopao post.

Koje su vase omiljene knjige? Da li ste procitli neku sa moje liste i sta o njoj mislite?

Planiram da napisem post o knjigama koje mi se bas i ne dopadaju,sta mislite o tome?

22 коментара:

  1. Jao Bože sad znam da postojiš!Ne mogu da verujem da postoji osoba koju ne smara Džejn Ostin.Bukvalno sam odrasla uz seriju iz 1980 Gordost i predrasude.I kada sam naučila da čitam to sam prvo pročitala.Koju godinu sam mlađa od tebe i možeš da zamisliš koliko čudno deluje mojim prijateljima da ja čitam Ilijadu,Antigonu,Čiča Goria,Braću Karamazove,Anu Karenjinu ,većinu knjiga Džejn Ostin.A kad me pitaju kako znam za sve to i kako mogu da čitam to uopšte,samo im odgovorim da me je mama uspavljivala sa Rakićem i Jakšićem,što je tačno.Okej postajem čudna...
    Brutalan post!

    https://thecword0.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши
  2. Malo je reci da volim da citam, medjutim, u poslednjih godinu dana sve manje i manje, uglavnom samo kada imam lektiru i povremeno nesto sto mi se svidi. Ta zelja za citanjem mi se polako vraca, tako da je tvoj post dosao u pravo vreme:) Nisam procitala nijednu knjigu s tvoje liste, ali me jesi zainteresovala za neke. Podrzavam tvoju ideju da pises o knjigama koje ti se ne dopadaju:)
    https://sofijasjourney.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши
  3. E i ja bih htela da pročitam Seobe, verovala ili ne 😂 Videću da li će roman da spada pod obaveznu lektiru, ali ako neće, defintivino ću ga pročitati bez obzira na to. Divan post, hvala puno na preporukama ❤️

    The girl named Ana

    ОдговориИзбриши
  4. un post genial, me encanta!
    Muchas gracias por tu comentario en mi blog corazon, te espero por mi nuevo post, mil besos!
    http://patriciasanchezstylestreet.blogspot.com.es/

    ОдговориИзбриши
  5. Odličan post draga. Pročitala sam nekoliko knjiga sa spiska! :)
    Novi post - www.minniearts.com

    ОдговориИзбриши
  6. Ja obožavam Andrićeve i Selimovićeve romane, čitala sam ih dosta u srednjoj školi i stvarno su jaako poučni.
    Takođe sam čitala i "Seobe", i tu knjigu takođe obožavam. Malo mi je creepy na kraju, ali ok, to je čini još interesantnijom.
    Super post, i super odabir knjiga.

    Visit my blog, Amaterska Umjetnost ♡

    ОдговориИзбриши
  7. Ja također obožavam književnost i sve vezano za čitanje. Pročitala sam Lovac u žitu i knjiga je fantastična. Zaista ima mnogo dublju poruku. Odličan post.

    Isabela Breber

    ОдговориИзбриши
  8. Obožavam da čitam i veliki sam ljubitelj knjiga tako da mi se ovaj post mnogo dopao. Od ovih knjiga nisam nijednu pročitala, ali sam za većinu čula i u planu mi je da počnem da ih čitam. Drago mi je što voliš knjige, jer rijetko je da čujem da ljudi vole da čitaju. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ОдговориИзбриши
  9. Divne preporuke!Takodje,citala sam dve ili tri knjige sa ovog spiska!Odlican post,dopada mi se to sto si podelila sa nama svoje omiljene knjige!Vecinom se deli omiljena sminka,preparati,ali divno je videti da neko idalje pronalazi vrednosti u knjigama odlicno!

    Ilmaha |Zapratite♥️
    Citati |Zapratite♥️

    ОдговориИзбриши
  10. How many books do you have, I do not know anyone, but they should be interesting :)

    XoXo
    - Helena Primeira
    - Helena Primeira Youtube
    - Primeira Panos

    ОдговориИзбриши
  11. Obožavam knjige, skupljam ih od kad znam čitati. Lovac u žitu je knjiga vrijedna pažnje :)
    Pratim te, nadam se da ćeš uzvratiti.
    https://pinkpassionisfashion.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  12. So many beautiful books! I love the covers and it also sounds really promising :)
    xoxo
    Lara

    www.verylara.com

    ОдговориИзбриши
  13. Volim da čitam knjige, ali mislim da nijednu od ovih knjiga nisam pročitala. Kad kažem mislim, ne mogu da se setim da li sam neke čitala možda kao lektire. :)

    Kod mene ima novi post: http://andjelina-svastara.blogspot.com/2018/09/odgledani-filmovi-u-septembru.html

    ОдговориИзбриши
  14. Nisam čitala konkretno ove knjige, ali jesam čitala neke druge od navedenih autora, definitivno imama u planu pročitati Tvrđavu, jer mi je Derviš i smrt bila predobra.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  15. Odličan izbor knjiga, a Lovac na zmajeve mi je već neko vrijeme na listi želja! ;)

    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page | ☆ ☆ ☆ | Instagram

    ОдговориИзбриши
  16. Jako slabo citam klasike, moram da priznam. Ja sam vise za ovu noviju literaturu. Sa ove liste mislim da smo Ilijadu radili u skoli prosle godine, ali cini mi se samo odlomak, a Lovac na zmajeve mi je vec dugo na to read listi, jer mi izgleda stvarno zanimljivo 😊

    novi post---

    mellowcent.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  17. Odličan izbor knjiga! Ne znam koju bih izdvojila, svaki klasik je poseban na svoj način. :)

    ОдговориИзбриши
  18. Jako lijep post, voljela bih pročitati neke od ovih knjiga! <3

    Vildana from Living Like V

    ОдговориИзбриши
  19. Prekrasan post! Ako si za, možemo raditi collab! Javi mi se na Instagram @onlymaja1 ili na mail: beautycorner2111@gmail.com


    onlymaja.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...