Translate

субота, 3. новембар 2018.

POSJETA MOSTARU!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃

Danas sam htjela da podjelim sa vama moj jednodnevni izlet u preedivne grad Mostar.  😃 Iskreno se nadam da cete uzivati u postu,potrudicu se da vam predstavim i svoje utiske i neke istorijske cinjenice. 😉 Na ovaj izlet isla sam sa svojim odeljenjem.

Da krenemo od nekih basic informacija. Krenuli smo u 6:30 ujutru,putivali smo 5 duugih sati,tako da se pobrinite da vam makar ne bude dosadno dok ne stignete u Mostar. Prosli smo kroz dosta zapustena mjesta,tako da nema nesto specijalno da se vidi uz put. Ali zato kad stignete u Mostar krece prava bajka. 😃

Mostar je grad BiH,nalazi se na obali rjeke Neretve usred Hercegovine.

Njegovo najpoznatije obiljezje je upravo Stari most!


Most je zaista preeelijep!! Bukvalno sam samo zinula i posmatrala.

Prije ovog mosta,postojao je drveni most na lancima. Kako se to Turcima,koji su jedno vrijeme vladali Mostarom nije dopalo,sultan Sulejman je narucio novi most. Hajrudin je bio zaduzen za gradnju i bilo mu je zaprijeceno smrcu ukoliko posao ne odradi kako treba.
Sam oblik mosta takodje ima neku pricu. Polovina mosta koja se vidi je zapravo jedan dio,a drugi dio je njegov odraz u rijeci i kada se to spoji dobije se krug- zivot.
Naziv je dobio zbog cuvara mosta (mostari). Oni su cuvali most sa obje strane,odnosno na stranama kula Tare i Halebije.
Gradnja je pocela 1557. i trajala je 9 godina. Nazalost,1993. za vrijeme rata je srusen,smatra se po naredjenju generala Arifa Pasalica- no to su vec politicke strvari. 2004. je obnovljen i pod zastitom UNESC-a.
I da,zaboravih da kazem,mada nije tako lijep podatak,za vrijeme Turaka ovdje su na kocevima bile poredjane glave pogubljenih.

Most je kao sto sam rekla prelijep,kao i citav Mostar,i zaista ima tu neku posebnu notu i car. Sve je toliko lijepo,odise istorijom... Zaista covjek ne moze biti ravnodusan. Tokom tog dana 100 puta sam presla preko mosta,ali svaki put odusevi tim necim sto u sebi nosi. 😃

Malo upozorenje: prije nego sto smo dosli pala je kisa i most i glavni dio ulice je bio preeeklizav,tako da se cuvajte,vrlo je lako pasti.

Evo jos par fotki mosta i pogledam sa njega.


                     ovo su kafici koji se nalaze dosta blizu rijeke







Izvinite zbog zadnje slike,prebacio mi je drug. Bice jos negdje ovakva slika.

Primjetila te puuunooo tezgi kroz Mostar koji nude razlicite ppreeesladak stvari u tom nekom njihovom stilu. Zaista je sve preslatki i pokupovala bih sve da mogu. Mada cisto informativno,nisu bas jeftine stvari,ali naravno da se moze naci nesto.
Iako je dosta toga obnovljeno odusevljena sam sto ovdje idalje postoji zanat,kujundzije (osobe koje prave nakit),sve je rucna radinost... Zaista prelijepo. U tim radnjama/ tezgama primjetila sam upravo te cuvene kujundzije kako prave nakit,kuckaju,kace,"vare"- ne znam moze li se tako reci za nakit. 😜






                           njihovi cuveni setovi za kafu

Izvinite sto na slikama tako neko uleti u kadar,ali zaista je bila veelika guzva i punoo turista,prosto je nemoguce da ih zaobidjete.





Ovo su njihove prodavnice slatkisa,naravno cuvenog lokuma. Nema koje vrste i ukusa nema,takodje ima i cajeva,halve... Ova lutkica mi je preslatka na ulazu u te radnje. Da li je ukusno ne znam,jer ne volim lokum i halvu,a can sam kupila od cimeta jer ga obozavam,ali jos ga nisam probala. 😜





Ovo je jedini hamam u Mostaru koji je ostao nakon Osmanlija. Gradjen je dosta jednostavno,makar sto se spoljasnosti tice,jer nazalost unutra nismo mogli uci. Uglavnom bi bio gradjen pored dzamije,trga ili javne kuhinje. Konkretno pored ovog se nalazi pesladak kafic. Slike su ispod.




Ovo je najkraca ulica u Mostaru- Kulluk ili kako pise Kurluk. Medjutim,Kurluk je nepravilan naziv i ne znaci nista. Kulluk u prevodu znaci ulica nadnicara,i kao sto predpostavljate tu su se okupljale zanatlije i imucniji ljudi,ugovarali brakovi... Bila he vazan dio Mostara za vrijeme turske vladavine.

                                                  Kulluk

Evo jos par slika Mostara. 😃






                                                  Neretva



                              Mozete probati sireve BiH i vino




                                              Mala Tepa







   Kamo srece da i nama ovako izgledaju zubarske ordinacije 😜






                                                Katedrala


To bi bilo to. Nadam se da vam se dopao Mostar i da sam makar malo uspjela da vam ga predstavim.

Samo da napomenem da mi NISMO imali vodica niti su nas profesori vodili u obilazak,oni ko zna gdje su bili i pili kafe,a nas su pustili da se sami snalazimo,tako da sam sve ove podatke sama trazila i cula of mjestana. Izvinjvam se ako sam nesto propustila da vidim ili zaboravila da kazem.

DaDa  ste i vi bill u Mostaru i kakve su vase impresije?

14 коментара:

  1. Slike su ti jako lijepe moram priznati i jako mi se sviđaju kafići što su tako blizu rijeke i most je stvarno divan.. Nisam nikada bila, ali evo nakon ovoga morat ću se malo raspitati sa svojima da odemo jednom možda na dan, dva zato jer mi se baš dopada..

    Moj blog - itsbruna1211.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. the place is really pretty, like a movie about royalty ♥

    i follow you dear ♥
    can you follow me back? ♥
    https://wingsofanne-sophie.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Baš bih volela da posetim Mostar, slike su divne. Deluje baš lepo!

    Girly world | Instagram
    Novi post na mom blogu :)

    ОдговориИзбриши
  4. Bila sam u Mostaru kada sam bila mala i ne sećam se baš svega.Znam da mi se most baš svideo zbog neobičnog oblika i da sam prelazila preko njega bezbroj puta.I da,sećam se kako je sve bilo ušuškano i staro.Sećam ga se baš onako kakav je na tvojim slikama,koje su odlične.Treba opet da ga posetim!
    Sjajan post!
    https://thecword0.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши
  5. Hi!Thanks for sharing that fantastic village, it looks very interesting.
    I hope you´ll visit my blog soon. Have a nice day!

    ОдговориИзбриши
  6. Great post dear!
    I follow you can you follow me back?
    www.guzelvekulturlu.com
    Kisses

    ОдговориИзбриши
  7. Bila sam u Mostaru prije možda 6-7 godina, divan grad! :) :*

    https://bodyfashionblender.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  8. Mostar je jedan od gradova na Balkanu koje definitivno želim posjetiti i ovaj post me je još više podstakao na to. Sve je odlično, i odabir istorijskih podataka, fotke... Odličan post. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. joj baš bi voljela otići u posjet Mostaru, to mi je plan već dugo vremena :D

    https://alafolie-toinsanity.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  10. Very beautiful! Would love to visit!

    www.fashionradi.com

    ОдговориИзбриши
  11. Bila sam u Mostaru vise puta i stvarno predivan grad :) Super su mi tvoje fotografije :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  12. Moj rodni grad, zaista je prelijep. Drago mi je da si imala priliku posjetiti Mostar. Divne fotkice Starog mosta a baš danas je godišnjica rušenja Starog mosta i moram da te ispravim malo, nadam se da ne zamjeriš :)... "Na današnji dan 1993. godine jedinice Hrvatskog vijeća obrane (HVO) srušile su Stari most u Mostaru." * Samo mala ispravka. Inače super post!❤

    Vildana from Living Like V

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...