Translate

недеља, 23. јун 2019.

MATURSKI ISPITI!!! - moje iskustvo

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog! 😃


Danas sam odlucila da pricam o temi koja manje-vise plasi ili brine vecinu maturanata. S obzirom da sam prije par dana konacno zavrsila i sa ovim "strasnim" ispitima,odlucila sam da sa sa vama podjelim kako je to bilo.

Prije nego krenemo,samo da kazem da ja zivim u Crnoj Gori i ne znam da li je isti princip polaganja i u drugim drzavama. Ja sam zavrsila gimnaziju opsti smjer i mi smo polagali 4 predmeta: maternji,matematika ili engleski i oni se polazu pismeno,a druga dva birate vi i polazu se usmeno.

Profesori dosta prave pompu oko tih ispita,i ako mene pitate,pretjeruju. Jos na pocetku 4. razreda su poceli sa pricama kako se moramo spremati,da je to jako tesko,da su kriterijumi jako visoki.... I jos vise zaplase vec zabrinute maturante.
Tako da vam je moj prvi savjet ne slusajte ih!! Ne kazem da sada uopste ne usvojite neki savjet,ali isto tako ne dozvolite da vas uplase jer to uopste nije tako strasno ni tesko kao sto mislimo.

Sto se tice profesora,oni bi trebali da vam kazu koje gradivo da ponovite,jer nije svako bitno. Iz maternjeg cete dobiti spisak sa lektirama koje trebate ponovite,tacnije spisak kanonskih djela-kod nas je taj spisak iznosio 24 knjige. Ne znam kako je kod vas,ali mi se sa nasim profesorima nismo spremali,oni su to ostavili nama.

Sto se tice vaseg samostalnog spremanja,bilo bi dobro da imate sacuvane sveske iz predmeta koje polazete,jos ako ste redovno pisali bice vam mnooogo lakse. Isto tako,potrazite skriptu od starijih generacija,moze vam i to pomoci.
Pocnite na vrijeme,nemojte cekati bas zadnji trenutak da krenete sa spremanjem,dajtebsebi vremena da sve to ponovite bez stresa i zurbe.

Kod nas postoji udruzenje "Omladinski centar" koji organizuje pripreme za maturske ispite iz maternjeg,matematike i engleskog,a na vama je da izaberete predavanja koja hocete da pratite. Ta predavanja vode studenti,i iskreno,to je odlicno jer su oni sami kroz to prosli i od toga ne prave bauk. Nama je prvi test bio iz maternjeg,zakazan za april,a nama su ova predavanja pocela u februaru i imali smo jedan cas nedeljno koji je trajao po sat ipo. Tako da je to bilo sasvim dovoljno,i naravno,morali smo i mi sami uciti kod kuce,ali ovako je lakse kada ponavljas uz grupu. Ne znam da li kod vas postoji slicna organizacija,ako ima moj vam je savjet da podjete.

Sto se mene tice,ja sam polagala maternji,engleskog,ruski i muzicko.


MATERNJI

Maternji je bio prvi test koji smo radili u aprilu.
Sto se maternjeg tice,nisam se plasila jer ja maternji prosto obooozaavam i sjecam se svega sto smo radili. Sam test traje 3 sata,tako da imate sasvim dovoljno vremena za svako pitanje. Samo ne dozvolite da vas tada obuzme strah ili trema,jer nema razloga. Ako ne znate neko pitanje,preskocite ga pa se vratite opet na njega,u svakom slucaju,nemojte ostaviti prazno-probajte da odgovorite,napisite sta mislite,mozda bude tacno.
I imate esej koj treba da pisete,valjda nema potrebe da vam govorim da ne ne smijete da grijestite u padezima i tako nekim banalnim stvarima poput velikog slova,tacke...
Vjerovatno znate,dobicete sifru koju treba da sacuvane do objave rezultata i preko koje cete moci da vidite svoj test.


ENGLESKI

Kako matematiku ne volim,odabrala sam da polazem engleski koji je bio zakazan za jun. Dosta je veliki razmak izmedju testova,ali dobro. Takodje traje 3 sata,i nije toliko tezak,ali malo je zahtjevniji.
Imate 2 vjezbe slusanja,3 vjezbe citanja i odgovaranja na pitanja,ali tekstovi nisu mnogo teski,ali jesu dugacki i imate 2 eseja za pisanje. Sve ostalo je gramatika i vocabular.


RUSKI I MUZICKO

Ova dva predmeta sam polagala usmeno,i ovo sve zavisi od profesora. Mi smo dobili skripte kao i teme koje treba da pripremimo,tako da vam je to u neku ruku olakdavajuce jer nema iznenadjenja. Predavanja komisijom izvlacite 3 pitanja. Nemojte se sekirati ni oko ovoga,ipak vas ocjenjuje vas profesor koji zna vas potencijal i mogucnosti.


Sto se tice rezultata,obavezno pogledati sve i ako mislite da su vam negdje nepravedno oduzeli poene imate pravo zalbe,i iskoristite ga. Ne znam kako je kod vas,ali kod nas postoji slucajeva koji su preko zalbi dobili 11 nepravedno oduzetih poena,pa cak i ocjenu povecali.

Ja sam iz sva cetiri predmeta koja sam polagala dobila 5,i zaista vam savjetujem da se ne nervirate jer to nije nista tako strasno i tesko kao sto je predstavljeno,ukoliko se pripremite na pravilan nacin i na vrijeme.

To bi bilo to. Nadam se da vam se dopao post i da vam je mozda koristio i da sada imate predstavljeno kako to izgleda.

Kako su prosli vasi maturski ispiti? Razlikuju li se puno od mojih?





9 коментара:

  1. Svi se bojimo famoznog maturskog ispita, a u suštini to nije ništa strašno. Ja sa maturski ispit imala iz maternjeg jezika, koji se sastoji samo iz pismenog dijela i iz psihologije koja je podrazumiejvala pismeni i usmeni, a temelji se na tome da izaberemo temu uradimo maturski rad i prof. nam postavi pitanje iz te naše teme, ništa strašno, a svi se toga veoma bojimo. Inače, super post, drago mi je što si svoje iskustvo podijelila s nama, mislim da ćeš mnogima pomoći.

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  2. Jako mi se dopao post. Ja sam lično iz Srbije i svoj maturki ispit sam radila pre dve godine i idalje mi je dobro poznat osećaj pozitivne treme :). Sada vidim razlike koje postoje između testova u CG i SRB. Na primer: vi imate 4 testa dok mi imamo 3 (maternji, matematika (koja je obavezna) i kombinovani (u njega spadaju prirodni predmeti). Tako da da. Kod vaših testova mnogo mi se sviđa mogućnost izbora, što kod nas, nažalost, ne postoji.
    Čestitam na odličnim rezultatima btw!

    https://modernastreberka.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. So glad school is way behind me.

    www.fashionradi.com

    ОдговориИзбриши
  4. Paa, još nisam došla do tog ispita ali ono o čemu mogu da pričam jeste završni na kraju osnovne i definitivno bih se složila s onim da profesori preuveličavaju sve to. Iskreno, sva tri testa (srpski, matematika, kombinovani) su bila prelaka. Matematika mi nikad nije išla, tako da poslednja 4 zadatka (od 20) nisam ni uradila ali mi to stvarno nije predstavljalo problem kad se sve sabere. Nisam uopšte učila za završni, što baš nije pohvalno ali sam već radila poseban prijemni za svoju školu tako da nisam imala što mnigo da izgubim i odlično sam prošla- ukupno 33 od 40 bodova. Pritom nisam bila neki hardkor štreber tako da zaista nije teško koliko se frke diže a verujem da je slično i sa tim ispitom na kraju srednje

    thegirlnamedana.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  5. Ja imam dosta do tih ispita i mislim da će mi biti lakše spremanje jer mi polažemo samo tri predmeta: maternji, isto biramo engleski ili matematiku i treći je stručni rad na određenu temu iz nekog stručnog predmeta. Što se tiče profesora, nama su u osnovnoj pravili pompu oko testiranja na kraju osnovne. Iskreno, ne mislim da bi trebalo da bude teško, ako sve naučiš, pogotovo što je nama lakše nego za gimnaziju, jer su tri predmeta u pitanju. Super i odlično napisan post. Sve je jasno napisano i objašnjeno.❤️

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...