Translate

недеља, 24. март 2019.

KAKO IZABRATI SREDNJU SKOLU!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog! 😃


Kako se kraj marta polako blizi,i cuveni maturski ispiti,polako dolazi i upis u srednje skole.

Mozda ste se vec odlucili za skolu,ali za one koji nisu,ovaj post mozda i bude od od koristi.

Ja sam od pocetka znala da cu upisati gimnaziju,mada sada imam problem oko izbora fakulteta jer me puno toga interesuje. U mojoj skoli gimnazija nema smjerove,tako da ova prica vazi za opsti smjer.

Gimnaziju sam upisala jer iskreno,nisam znala cime zelim da se bavim u zivotu,pa sam se nadala da ce mi te 4 godine na opstom smjeru pokazati sta mi lezi,i ispostavilo se da mi nikako ne ide matematika. 😝 Ako vi znate cime zelite da se bavite,blago vama,samim tim ce i ova odluka biti laksa.

Sad da krenemo na savjete:

1. 

Ukoliko ne znate sta da upisete,za pocetak nadjite liste svih srednjih skola,da li na internetu ili u informeru,nebitno. Zatim od tih skola napravite uzi izbor,jer nemoguce da vas baaas sve interesuje i da bas sve volite. Jer ako ne znate sta zelite,sigurna sam da makar znate sta ne zelite. Tako da prvo to sto necete iskljucite sa spiska. Zatim od toga sto je ostalo,sto vas zanima,nadjite detaljnije informacije,idite u posjetu skoli,pogledajte predavanje o istoj... i na osnovu tih informacije vidite da li vam se neka skola svidja ili ne. Mozda je vama nesto izgledalo zanimljivo,a da nakon toga vidite da to i nije bas vas fazon.

2. 



Ne upisujte srednju skolu zato sto vam tamo ide najbolji drug ili drugarica. Znam par osoba koje su to uradile,i to je najveca glupost. Ja znam da je sve to oko novog drustva stresno,da se mozda plasite promjena,ali vjerujte da sve dodje na svoje i da ce svi to novi ljudi vremenom postati vasi prijatelji.
Iako ste u razlicitim skolama,ne znaci da ce se vasa stara prijateljsta prekinuti. Nikako ne upisujte skolu zbog drugog,vec zbog sebe. Sta ako se vama ta skola ne dopadne,ali ste je upisali zbog prijatelja? Pa to je zaista pakao,uciti i ici negdje gdje ne volis.

3. 




I poslednji savjet,ali ne manje vazan: NE DOZVOLI DA IKO UTICE NA TVOJU ODLUKU!
Tebe tvoji roditelji vide kao uspjesnog doktora,ali ti zelis biti advokat,reci im to! Cesto roditelji svoje neuspjele ambicije natovare svojoj djeci na ledja i preko njih pokusavaju da ostvare svoje snove. Ali to nije fer! Ne kazem,poslusajte njihove savjete,pa cak i uzmite iste u obzir,ali neka odluka bude iskljucivo samo vasa! Ne zaboravite da ste vi ti koji trebate da ucite tu skolu 4 godine,a ne vasi roditelji. Naravno,izaberite nacin da im to kazete lijepo,normalno,smireno,bez zapocinjanje svadje. Jer oni ipak za nas zele samo najbolje,i misle da su njihove odluke najispravnije,ali ne mora biti tako.

To bi bilo to,nadam se da vam se e post dopao,mozda cak i pomogao.

Zbog cega ste vi upisali vase srednje skole?

3 коментара:

  1. Lijepo je što pokušavaš usmjeriti ljude, meni je osobno bilo jako teško odabrati srednju školu. U početku sam bila paralelac (postoji i ta mogućnost ako ideš u neku umjetničku i gimnaziju) no u drugom sam se razredu odlučila za samo jedan smjer. Zapravo, i dalje ne znam šta bih željela biti, nikada nije kasno prebaciti se ili odustati od nekih stvari. Šta god da odlučiš na upisima možeš promijeniti bilo kad, zato opušteno i bez brige, nitko vas ne tjera da se baš ovaj tren odlučite! 😊
    Pozz
    Angel1752.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. NE VJERUJEM, znači koja slučajnost, upravo sam objavila post o tome koji fakultet upisati, gledam šta su blogerice objavile, kad ti objavila koju srednju upisati xd Sve u svemu veoma dobri savjeti :D

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  3. Post je predobar i zaista se slažem sa svakim savjetom. Glupo mi je kad vidim da neko upisuje određenu školu samo zbog društva. Da sam sama išla tom logikom, ne bih upisala nautiku, jer bih bila jedino žensko, no bih upisala nešto što ne volim. A na kraj se ispostavilo da ne samo da je bilo dobro što sam izabrala smjer koji volim, već mi je i odjeljenje vrh. Isto i ovo s roditeljima. Dosta roditelja hoće da neke svoje neostvarene ambicije ostvaruju na djetetu, što je totalno pogrešno i djeca uvijek trebaju da tu ustanu u svoju odbranu. Odlični savjeti. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...