Translate

среда, 27. јун 2018.

SAMO JEDAN JEZIK?

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog! 😃

Mi na casu engleskog cesto organizujemo debate na razlicite teme koje ulaze u sastav nase ocjene,a i jako je interesantno jer svako ima neko svoje drugaciji razmisljanje. Uglavnom,jedna od tema koja je meni i mom drugu bila za ocjenu je upravo ova: DA LI BI TREBALI DA IMAMO SAMO JEDAN JEZIK NA SVIJETU.
To moze biti bilo koji jezik,ali bitno je da se samo on koristi.
Interesuje me vase misljenje vezano za ovu temu.


Ovo je zaista,makar meni,interesantna tema jer pokrece na razmisljanje.
Kako bi to bilo da svi govorimo jednim jezikom? Dosadno? Ili pak ne?
Mislim da bi bilo zaista sjaaajnooo sto se tice putovanja,tada bi svako mogao da putuje gdje pozeli bez prisustva jezicke barijere,mogli bi otici na sva ta malo egzoticnija mjesta...
Da li bi tako narod izgubio svoju autenticnost i obicaje? Ne vjerujem. Ipak postoji toliko toga po cemu se nacije razlikuju,tako da mislim da ne bi izgubili mnogo toga ukoliko bi nam jezik bio isti. Ipak pored njega imamo vjeru,nacin zivljenja,drugaciji tradiciju,nosnju,razne gradjevine i prirodne ljepote...
Opet,u drugu ruku, neko ce reci kako upravo ta tradicija potice iz jezika,mada ja mislim da on nije presudan.
Mozda bi bilo mnogo manje ratova,mrznje medju narodom,svako bi svakoga mogao da razumije,i mozda bi,makar u jednu ruku svi bili jednaki,makar sto se jezika tice.
Mada,ukoliko bi se odlucili za samo jedan jezik,mnogo bi drugih lijepih jezika nestalo.
Ali opet,previse se forsira taj engleski jezik. Ne kazem,svjesna sam da bez njega ne mozemo nista,ali zar nisu onda svi ostali jezici zanemareni? Zar nije mozda situacija takva da ce se uskoro koristiti samo engleski?
O ovome bi mogla zaista dugo pisati i pricati,ali se bojim da ne oduzim previse,a opet nista necu reci,tacnije,ne moze se doci do 100% tacnog odgovora.


Zaista me interesuje vase misljenje vezano za ovu temu,tako da pisite mi u komentarima sta mislite.



5 коментара:

  1. Iskreno,zanimljivo pitanje.Ideja ima dosta prednosti i mislim da bi bilo super.Ali,razmisljajuci sam dosla i na jednu svoju ideju.Npr.da od malena svako uz svoj maternji jezik,uci i taj jedan kojim bi se cio svijet sporazumijevao,npr.engleski(a moze i neki drugi,zasto ne) i da im i taj jezik bude kao drugi maternji jezik...ako shvatas sta hocu da kazem.Sve u svemu,svaka cast na postu i ideji koja je jako originalna.<3

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Stvarno mi nikada nesto ovako nije palo na pamet. Slazem se sa tobom da bi bilo lakse sporazumevati se sa svima, ali opet verovatno bi bilo pomalo dosadno. Dobra stvar je to sto nas ne bi mucili u skoli da ucimo po tri strana jezika.😂 Odlican post draga!❤

    Clan sam tvog bloga ako zelis uzvrati:
    Aleksandrascorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Hmm ovo mi nikad ne bi palo na pamet, ali mislim da bi bilo predobro. Prvenstveno bila bi lakša komunikacija i vjerovatno bi shodno tome sve više uznapredovalo, pa čak i blog xd, jer bi nas razumijeli svi, a ne samo određen dio ljudi. Odlična tema za post

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  4. Ponekad zapravo razmišljam o tome da je planski određeno da engleski obuhvati ceo svet, i to zaista dovodi do gubljenja mnogih jezika. Mislim, nemam ništa protiv toga, kao što si rekla to ima dosta prednosti, ali možda bi nastao opšti haos, ko zna...
    Ako možeš, poseti moj blog. Tek sam ga napravila i zaista mi koristi svaka pomoć iskusnijih blogera. Books&Tea

    ОдговориИзбриши
  5. Svijet koji govori samo jednim jezikom bi bio vrlo dosadan, po meni. Ja na primjer obožavam italijanski, ali mnogo volim i engleski a i naš jezik. Svi su lijepi na svoj način i ne bih mogla zamisliti svijet bez njih. Sjajan post, draga moja! Učlanila sam ti se u blog, mnogo mi se dopada. :D ♥♥

    Moj blog -> www.innisall.blogspot.com

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...