Translate

четвртак, 6. децембар 2018.

QUAE FUERANT VITIA MORES SUNT!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog! 😃


Za danasnji post sam se ponovo odlucila za latinsku izreku za koju smatram da u nekoj mjeri oslikava danasnje drustvo.

Quae fuerant vitia mores sunt!- Ono sto bijahu piroci,sad su  obicaji.

Zaista mislim da je ovo gore navedeno,nazalost tacno. Toliko kao drustvo propadamo u svakom moralnom smislu,naravno ima i onih ljudi za koje se ovo ne ne moze reci,ali je generalna slika drustva zabrinjavajuca. Ja cu to podjeliti u parv segmenata.

ZNANJE!!

Pocecu od znanja jer mislim da je tu nekako promjena najveca. Nekada je bilo jako vazno uciti,ucenici su se trudili,takmicili izmedju sebe ko ce biti bolji,velika je cast bila biti dobar djak\student. Naravno,svako doba i svako odeljenje mora imati i ucenike koji ne zele uciti,sto je okej,ako je to njihova zelja i ako su svjesni posledica. Medjutim,cini mi se da je danas mnogo vise onih koji ne zele uciti. Ajde sto je to tako,nego sto oni uzmu ljude koje zele uciti kao predmet ruganja i ismijavanja. Danas je prosto sramota ako si super djak,ako si pametan i ako nesto znas. Momentalno si stavljen na listu "strebera" u pogrdnom smislu. Znam neke jako pametne osobe koje su se zbog ruganja priklonile toj grupi da vise oni ne bi bile mete,vec lovci i naravno,batalili su svoj talenat i znanje.
To je zaista zalosno,jer ne mogu da vjerujem da ti,kao osoba koja jedva prelazis iz razreda u razred imas pravo i obraza da se rugas nekome ko uci,ko jednostavno zeli nesto da postigne u zivotu,a da se ne lazemo,prolazna karta za to je nase znanje.


AUTORITET!!

Ovo danas gotovo da i ne postoji. Odnosi mladih ljudi prema starijima su toliko iskrivljeni,niko vise ne moze u tebi da izazove postovanje,bilo to roditelji ili profesori. Sve name je smijesno i sve nam sluzi za ruganje. Nekada se jednostavno znalo kako se razgovara sa roditeljima,profesorima,ljudima starijim od tebe. Nije mi jasno gdje se to jzgubilo i kako je to promaklo u danasnjem vaspitanju.


IDOLI!!

Tema koja se moze nadovezati na prethodnu.
Kad samo pogledam ko su danas idoli,pa to je strasno. Danas se vise gledaju toi reality programi poput Zadruge,Parova,nego li ijedna kulturna emisija,film,predstava... Danasnji idoli su ljudi koji dane provide u svadji i pljuvanju sa drugima,izoperisane i sve iste plasticne djevojke... Sta je sa osobama koje su nama nekada bili idoli? Pjesnici,glumci,naucnici,pisci.... Toga vise nema. Bitno je da se zna sta se izdesavalo u Parovima i ko je kome sta rekao,ali ako treba da se kaze nesto o knjizi Iva Andrica- "Na Drini cuprija",niko nista.
Sve djevojke danas pate od preeevise kompleksa,ne kazem,svi ih imamo,ali ovo je preevise. Tamo neka izbotoksirana i izoperisane ne treba da bude uzor. Umjesto da ulazemo u te,najcesce nepotrebne i neukusne za oko silikone,radimo malo na svom znanju,jer to je jedina oblast joj nam ipak fall malo "botoksa".


VASPITANJE!!

Grupa koja maltene i ne postoji. Danas vaspitanje nije u "modi". Nekada se podrazumjevalo,i bio si ponosan da kao kompliment dobijes da si kulturan i vaspitan. Danas za vaspitanog covjeka kazu da je MUTAV,a za nekog "klosara" i nevaspitanog u svakoj mjeri da je FACA. Nemam vise sta reci. Vaspitani ljudi su postali endemicne vrste.


MLADI!!

Danasnja omladina,ciji sam naravno i ja clan pa zato i mogu da pricam mi se i ne dopada bas,sto se i dalo vidjeti na osnovu prethodnih djelova.
Mladi su bez ikakvog kompasa,ambicije,ideala... Jedini provide koji mogu da smisle je alkohol. Nije da ja ne izlazim i ne pijem,ali sve ima svoju granicu,koja kod pojedinaca i ne postoji. Nema mi nista odvratnije kada vidim pijanu djevojku koja pada po podu diskoteke,momci se sa njom dobacuju.... ma uzaz zivi. Nije mi jasno kako neko nema svoje dostojanstvo i samopostovanje. Sve je vise djevojka lakog morala,vjerovatno zbog te iskrivljene slike idola. Jednostavno,kao grupa na kojoj bi "svijet trebao da ostane" i nismo bog zna sta.



Sve u svemu,sustina je da Ono sto nekada nije smjelo ni da se pomisli,danas je svakodnevnica i jos se cudimo kad je neko kulturan i dobrodosli vaspitan.


OVIM POSTOM NIKOGA NISAM ZELJELA DA UVRIJEDIM!!!!


12 коментара:

  1. Potpuno si upravu i slažem se sa tobom!A od idola i kompleksa nekih devojaka ne može više da se živi.Muka me uhvati kad vidim devojku na ulici sa usnama do poda,kratkom skunjom i nekom cudu gore koji više otkriva nego što skriva.Ali,neka ih,valjda im nekad dopre do mozga da nisu to prave vrednosti.Ima i pametnih i dobrih osoba danas,tako da,oslonimo se
    na njih.
    https://thecword0.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши
  2. Mislim da je jednostavno takvo vreme došlo i da neće mnogo toga da se promeni, koliko god mi to kritikovali. Jer evo, svi su kao protiv Zadruge i niko je ne gleda, a Nilsen, kompanija koja se bavi istraživanjima tipa šta se u kojoj meri gleda (gledanost televizija u određenom periodu) kaže da je finale Zadruge bilo za 20% gledanije od utakmice Svetskog prvenstva koja se u to vreme emitovala na RTS-u... A Kijina knjiga bestseler na sajmu u Beogradu. I šta reći na činjenicu da je deci idol likuša koja je postala poznata jer je muž prevario pred pola nacije? Nije da ja provodim dane kod kuće čitajući Ivu Andrića, ali brate, što je mnogo - mnogo je.

    Blogmas: The girl named Ana ❤️

    ОдговориИзбриши
  3. Jako poučan post od mlade osobe... slažem se sa tobom... danas nije IN biti dobar u bilo kom smislu... žalosno! Odličan post..

    Novi post: https://andjelina-svastara.blogspot.com/2018/12/decembar-tag-blogmas-6.html

    ОдговориИзбриши
  4. Bravo za ovaj post! Skrenula si pažnju na neke stvarno bitne stvari. :)

    Fashion, Beauty and Style

    ОдговориИзбриши
  5. Potpuno se slažem s ovim, pogotovo kad je vaspitanje u pitanju. Više puta bi me ljudi gledali čudno, jer se, za razliku od njih ponašam kulturno i normalno. Ne mogu da vjerujem da je ljudima danas IN napiti se svaku noć, biti lakog morala, nekulturan i to uzimati kao nešto što je super. Ali isto mi je drago da još uvijek postoje ljudi koji vrednuju prave ljudske vrijednosti. Odličan post. Svaka čast!

    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Jako super post, od jako mlade osobe, mogu reci da si zaista objasnila neke stvari koje se danas vrte i jadnostavno guse :)

    https://aandymm.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  7. Znači sve, sve, apsolutno sve što si napisala je tačno i potpuno se slažem!!! Ja bih još dodala to da su nasilnici i nasilje opšteprihvaćeni, a čak se im se i ostali pridružuju i takoreći podržavaju ih... Strašno!
    Konkretno na mene se najviše odnosi ovo za učenje, uvek si onima koji ništa ne uče nekako trn u oku i smetaš im. Šta ima tebi da smeta, pre će meni smetati to što ćeš ti koji ne znaš ništa imati isto zvanje kao i ja, a čak možda i naći bolji posao itd... Zar ne?

    I'mperfect

    ОдговориИзбриши
  8. U potpunosti se slažem sa tobom. Ne znam kako je bilo ranije, jer sam dete skorije generacije 😂, ali se mogu kladiti da je bilo puno bolje nego sada. Upravo sam saznala za tvoj blog i pratim te.

    Nadam se da ćeš pogledati moj blog: Only Glam Life i pogledati moj prvi post: Dobrodošli!

    ОдговориИзбриши
  9. Bravo. Sve pohvale za ovaj tekst. Ma žalost, moram se složiti sa mnogim zapažanjima, ali smatram da je za sve krivo obrazovanje. Od njega potiče i naš pristup prema druguma, naše gledanje na svijet i sl. Ono je to koje treba da nas formira u osobu još u samom srartu. I da, da ne bude zabune pod obrazovanje smatram i roditeljsko i prosvjetno. Šta da očekujemo kd djece kojoj roditelji daju telefon samo da bi oni mogli u miru pričati ili gledati tv? Djeci treba pažnja omi igra, a na to mnogi roditelji nisu spremni. Na žalost 😔😔

    ОдговориИзбриши
  10. Odličan post! Vrlo poučno, moram priznati da vrlo zrelo razmišljaš :*

    https://bodyfashionblender.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...