Translate

среда, 18. јул 2018.

VOZACKI-moje iskustvo

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog! 😃

Danas sam jakoo srecna jer sam polozila vozacki. 😃
Zato sam odlucila da napravim post na tu temu da mozda makar malo pomognem buducim vozacima i da razmjenim iskustva sa ljudima koji vec voze.

Prije nego sto pocnem,zelim samo da kazem da ja zivim u Crnoj Gori i ne znam da li svuda vaze ista pravila.


Za moj 18.  rodjendan na poklon od tate sam dobila uplacen vozacki. Ja sam jedva cekala!
U pocetku idete u auto-skolu na predavanja koja su u mom slucaju bila svakog radnog dana od 19:00-20:00.
Tamo vam vas predavac preko laptopa povezanog za TV drzi predavanje. To su uglavnom slike koje vam on objasnjava. Ucite raskrsnice,znakove... Takodje dobijate knjigu,mi smo dobili gradivo narezano na CD. Tu su slike iste kao sa casova. Takodje na casovima vjezbate za ispit i dobijete primjerke testova koje radite kuci. Test se sastoji od 40 pitanja,da bi prosli potrebno van je 60 od 70 bodova. Testove polazete sat vremena,ali vidjecete,jako su laki,dovoljno vam je pola sata i manje cak. Pitanja su ista kao sa testova koje ste radili kuci ili u skoli,samo treba da se opustite i da ne zaboravite licnu kartu/pasos jer vas nece pustiti da polazete. Ako polozite,onda krece voznja.


E sad,kad polozite taj pismeni dio,cekate 21 dan dok ne krenete da vozite. Ako nikad niste vozili prije toga,kao sto ja nisam,onda ce vas vas instruktor odvesti na posebnu stazu,gdje nema saobracja i pokazati vam osnove,brzine,kvacilo,gas... I pustice vas da malo vozite. Jako je vazno da imate dobrog instruktor,smirenog i spremnog da objasni.
Vozite po dogovoru sa instruktor,nema tacno odredjene satnice. Imate u sklopu voznje 30 casova koji traju po 45 minuta,ali vi u jednom danu odradite 2 casa,odnosno vozite sat ipo tako da sve zavrsite za 15 dana.
Ja sam u pocetku bila jako nervozna dok sam vozila kroz grad,morate biti jako oprezni,da pazite pjesake,znakove,semafor... Ne mojte se bojati,to vam je moj savjet. Instruktor sjedi do vas i ima duple komande,kvacilo i kocnicu,tako da ako vi ne reagujete on ce.

Necete voziti samo po gradu vec i na poligonu ili ti garazama kako ih oni zovu. To je prazan poligon gdje imate,makar u mom slucaju,pravu,kosu,bocnu garazu odnosno parkiranje i uzbrdicu. Ako ne polozite poligon,nemte prava da polazete gradsku voznju.


I sad stize taj famozni dan- POLAGANJE!
Odmah da van kazem,jedini problem tog dana je u vasoj glavi. Svi imamo tu nervozu,neko vise neko manje. Obicno ljudi misle sta drugi oko njih komentarisu dok vozite. Nista, vjerujte mi. Svi taj dan saosjecaju sa vama i niko vam se nece rugati ako padnete ili reci : "Vidi onu budalu kako parkira". Tako da se opustite i vozite kao da nikoga nema,samo polako i mirno.
Kao sto sam vec rekla,prvo polazete poligon,pa onda ako polozite, grad. Vas ce instruktor da vam objasni pravila i negative poene koje mozete sakupiti,a oni se kasnije prenose na grad.

Uglavnom,voznja gradom se polaze istog dana kad i poligon,ali u mom slucaju bilo je jakoo puno kandidata,sto motora,sto auta i kamiona,tako da sam ja upala u grupu koja polaze narednog dana.
Ja nisam imala tremu pred gradsku voznju,i vjerujte,nemate se cega bojati. Vozite komisiju koja ce vam govoriti gdje da skrenete,kuda da idete...  Voznja traje 15 minuta,ne vozite nesto predaleko,uglavnom tuda kao i na vjezbama. Takodje postoje pravila koja vam donose negativne poene (zmigavac) ili direktno padanje (ako ne propustite pjesaka). Mislim da imate pravo na 8 negativnih.

To bi bilo to. Izvinite ako je post malo duzi. Opet napominjem,ne znam da li ova pravila vaze i kod vas ovo je samo moje iskustvo.

Nadam se da vam se dopao post. 😃

13 коментара:

  1. Svidja mi se post,malo si me opustila posto bih i ja trebala uskoro krenuti na casove,nije mi bilo svejedno. Drago mi je da sam naletela n necije pozitivno iskustvo. :)
    Zapratila sam te Primrose

    ОдговориИзбриши
  2. Čestitam na položenom vozačkom! Odličan post, drago mi je da si s nama podijelila to iskustvo! <3

    Vildana from Living Like V

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман19. јул 2018. 09:29

    Čestitam na položenom vozačkom! Sjajan post, ja još uvek ne mogu da polažem, tako da veoma si pomogla drugima.

    Novi post je na mom blogu. Pogledaj ako imaš vremena: Adda's Life

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post za sve nas koji još nismo položili, a planiramo. Mene je momak učio da vozim haha, bilo me je toliko strah, ali kao što kažeš sve je u našoj glavi

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  5. Bravo, čestitam! :)
    Sretno svima koji polažu ispit. ;)

    Shoot for the stars | ☆ ☆ ☆ | Facebook page | ☆ ☆ ☆ | Instagram

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман19. јул 2018. 12:53

    Ja sam polagala prošle godine, i znam koliko sve to zna da bude stresno, a pogotovo to polaganje pred komisijom. Mene je pržila trema, ali kada sada bolje razmislim, ni zbog čega.
    Kod nas su neka pravila malo drugačija, ali je svakako uslov za prolazak jednako težak.
    Super post, draga. :)

    Visit my blog, Amaterska Umjetnost ♡

    ОдговориИзбриши
  7. Meni je ogromna želja da položim vozački što pre i imam svoj auto, tako da me je baš interesovala ova tema. U Srbiji je moguće početi polagati sa 16, mada do 18 mora neko punoletan sa određenim brojem godina iskustva da bude u autu, pa je tu i probna vozačka pre one prave, i neko pravilo da ne smeju da se voze automobili snažniji od određenog broja konja i šta ti ja znam... Plniram da počnem da polažem čim napunim 16 i jedva čekam, tako da mi je zaista dobro došao ovaj post i jako mi je drago što sam čula tuđe iskustvo na tu temu. Odličan post. ❤️

    The girl named Ana

    ОдговориИзбриши
  8. Post je super i jako mi se dopada sto si tvoje iskustvo podijelila ovim putem.Takodje zivim u Crnoj Gori,tako da sada vec znam kako ce to otprilike biti.Razmisljala sam da,ako moze,polozim i prije 18-e,ali cu se raspitati sto se toga tice.Ako znas moze li,slobodno mi napisi.Sve u svemu odlican i koristan post.<3


    sweet-dreams-14.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. Ne znam koliko imas godina. Ti bi mogla poceti sa teorijom iako nemas 18,cak poloziti testove,ali oni imaju odredjeni rok trajanja. Mozes poceti i sa voznjom,ali ne mozes polagati nego cekas 18 godina. Moj ti je savjet da say voznjom sacekas do 18 jer je lakse,a ovako bi napravila duzu pauzu i zaboravila bi neke sitnice. Tako je makar u mojoj skoli. Moja auto skola je "Bolid",cisto da znas. 😃

    ОдговориИзбриши
  10. Jedva čekam da položim i da mogu da vozim! Ali prosto sam sigurna da ću se totalno uspaniliti haha :D Super post, baš mije bilo zanimljivo čitati, jer nisam imala pojma o polovini onoga što si napisala. Čestitam, svaka čast!!

    Novi post je na mom blogu ↓
    I'mperfect

    ОдговориИзбриши
  11. I ja sam skoro napunila 18 godina i ipak sam odlučila da polažem vozački ispit sledeće godine čisto iz straha. Probala sam jednom da vozim sa tatom na jednom starom poligonu i bukvalno mi je bilo previše čudno pa nikako da se odlučim da počnem sa svim tim. Ovaj post je stvarno koristan i drago mi je da si podelila svoje iskustvo sa nama. Svaka ti čast na položenom vozačkom ispitu! ♥

    www.iammilitza.com

    ОдговориИзбриши
  12. Odličan post i ja sam ove godine položila vozački ispit. Zapratila sam te ako želiš uzvrati :)

    https://snowflakesdiary.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Great post .

    www.paginasempreto.blogspot.com.br

    ОдговориИзбриши

HAUL!!!

Zdravo svima i dobrodosli na moj blog!! 😃 Kako je vec pocela sezona snizenja,ja i moja najbolja drugarica,vjeciti partner u kupovini, sm...